Leírás
Bcmot sorozat: Ganz-Jendrassik Dízel-Mechanikus motorvonat
A mozdonygyártás története érmeken 1873-1963 között Az 1924-es szabadalom alapján – a világon elsőként – Jendrassik oldotta meg a vasúti vontatójárművek számára épített dízelmotor hidegindítását. Jendrassik György (Budapest, 1898. május 13. London, 1954. február 8.) Széchenyi-díjas magyar gépészmérnök. A dízelmotorok és gázturbinák fejlesztése terén ért el kimagasló eredményeket.
Előlap: Az érem első oldalán Bcmot és Abmot mozdonyok ábrázolása mellett
2 és MAGYAR MOZDONYOK, valamint „GANZ MELLÉKVONALI MOTORKOCSIK, MELYEKBŐL 1926-37 KÖZÖTT 128 DARAB KÉSZÜLT” feliratok, a tervező mesterjegye és Bp. verdejel láthatók.
2 és MAGYAR MOZDONYOK, valamint „GANZ MELLÉKVONALI MOTORKOCSIK, MELYEKBŐL 1926-37 KÖZÖTT 128 DARAB KÉSZÜLT” feliratok, a tervező mesterjegye és Bp. verdejel láthatók.
Hátlap:Az érem hátlapján Jendrassik György, Széchenyi díjas magyar gépészmérnök portréja, születésének (BUDAPEST 1898) és halálának (LONDON 1954) helye és éve, valamit találmánya, a VI JaR 135/185 típusú Ganz-Jendrassik rendszerű vasúti dízelmotor láthatók. Az érem bronzpatinázott.
Keresőszavak:vasút, vonat, közlekedés, mozdony, színesfém érem, bronz