Keresés

Gyakran Ismételt Kérdések (GY.I.K.)


Tartalom

Általános kérdések

  1. Miért jó regisztrálni?

    Honlapunkon rendelést, előjegyzést feladni, bankkártyával online fizetni, kérdőíveinket kitölteni, illetve részt venni havi rendszeres játékunkban kizárólag regisztráció után lehetséges. A regisztráció - amelynek eredményeképpen felhasználónévhez és jelszóhoz jutnak ügyfeleink - továbbá azért is előnyös Önnek, mert ennek során bejelölheti a hírlevelünkre történő feliratkozását is.
    Regisztrálni csak egyszer szükséges, ezt követően a bejelentkezéssel a rendszer a felhasználók szállítási adatait automatikusan figyelembe veszi.

  2. Hogyan módosíthatom jelszavamat vagy bármely más adatomat?

    Az Ön felhasználónevet a regisztrációnál megadott e-mail címe. A regisztrációt követően az e-mailben megkapott adatait a sikeres bejelentkezés után a honlap bal oldalán található felhasználói menüben az „Adatmódosítás” menüpont alatt változtathatja meg. Ha elfelejtette jelszavát, az „Elfelejtett jelszó” menüpontra kattintva kérheti egy egyedi, egyszerhasználatos jelszó e-mailben történő megküldését, mely Önt egyszeri belépésre jogosítja fel azért, hogy beírhassa új jelszavát.

  3. Miért nem küldhetik el e-mailben a jelszavamat?

    Az Ön e-mail címe és jelszava azonosítja Önt a rendszerben. Ha a jelszóhoz bárki hozzájut, az az Ön nevében rendelhet vagy jegyezhet elő termékeket a honlapról.
    A jelszavakat zárt rendszerben, kódolt formában tároljuk, azokhoz még rendszergazdáink sem férhetnek hozzá, így az egyetlen, aki jelszavát valóban tudhatja, az Ön. Amennyiben elfelejtette jelszavát, az „Elfelejtett jelszó” menüpontra kattintva kérhet egy ideiglenes jelszót, melynek segítségével megadhatja új jelszavát.

  4. Miért fontos, hogy e-mail címemet helyesen adjam meg?

    Amennyiben helytelenül adja meg e-mail címét, vagy postafiókja megtelt, úgy nem tudjuk kiküldeni önnek jelszavát, és Ön nem fog tudni belépni regisztrált felhasználónevével. Nem működő e-mail címére továbbá nem tudjuk kiküldeni esetleges megrendelésének vagy előjegyzésének visszaigazolását sem.

    Bizonyos e-mail szolgáltatók nem engedélyezik, hogy Ön hírlevelet fogadjon szerverünkről, ha az Ön e-mail címe ilyen helyen van és van rá lehetősége, módosítsa e-mail címét annak érdekében, hogy el tudjuk küldeni Önnek a friss értesítőket.

  5. Van jelszavam, regisztrált ügyfél vagyok, miért nem kapok hírlevelet?

    A regisztráció és a jelszó készhezvétele önmagában nem jelent automatikus hírlevél-feliratkozást. Önnek a felhasználói adatlapján külön engedélyeznie kell, hogy mi hírlevelet küldhessünk az Ön részére. A hírlevélre az adatmódosító lap alján található jelölőnégyzet bepipálásával lehet feliratkozni. Ez megtehető a regisztrációkor vagy akár adatmódosításkor is.

  6. Hogyan lehet visszalépni egy előző képernyőre az oldalon?

    Honlapunkon bármikor bármelyik oldalra visszaléphet a böngésző "vissza" gombjának használatával, melyet az oldal feletti sávban találl.

  7. Mit jelent az, hogy egy termék verhető?

    Amennyiben a "kosárba" link helyett ezt a feliratot látja egy terméknél, az azt jelenti, hogy a termék átmeneti készlethiány miatt nem kapható. Mivel a meghirdetett mennyiség még nem került teljes mértékben legyártásra, későbbi időpontban sor kerülhet az érme újbóli gyártására.

  8. Hogyan teljesülnek az online rendelések?

    A rendelések teljesítésének menete a honlap Súgó / Vásárlási útmutató menüpontjában olvasható. A megrendelések tartalmáról, a fizetendő ellenértékről és az átvétel módjáról a megrendelést visszaigazoló e-mailt küldünk a megrendelőknek.

    Megrendelés kétféleképpen adható le:
    Vagy az éremképek és főbb adatok alatt található „Kosárba rakom” linkre kattintva, vagy a termékmegnevezésre kattintva felnyíló részletes technikai paraméterek alatt található „Kosárba rakom” vagy „Díszdobozzal kérem” linkre kattintva a termék az Ön kosarába kerül. Bármelyik oldalon kezdi a kiválasztást, ahányszor az adott linkre kattint, annyi darabot helyez el kosarában. Egy regisztrált névvel egy rendelésszám alatt termékenként max. 5 db rendelhető a kínálatból. További információt a Súgó / Vásárlási útmutató oldalon találhat.



  9. Lehet-e bankkártyával fizetni?

    Igen. Elfogadott bankkártyák:

      

    Bankkártyával fizethet online vásárláskor, a K&H Bank biztonságos online fizetőrendszerén keresztül, vagy személyes vásárlásakor az éremboltunkban.

  10. Ki veheti át a megrendelt/előjegyzett érméket?

    A megrendelő saját neve és lakcíme közlésével veheti át a megrendelt terméket. Az átvételre a megrendelő harmadik személyt is meghatalmazhat. A meghatalmazottnak a megrendelő nevét, címét és a megrendelés számát szükséges ismernie, illetve 50.000 Ft (ötvenezer forint) megrendelési értéket meghaladó megrendelés esetén kizárólag  írásbeli meghatalmazás ellenében veheti át a megrendelt tételeket.

  11. Rendelhetek-e telefonon?

    Sem megrendelést, sem előjegyzési igényt nem fogadunk el telefonon, csak írásban.

  12. A személyes átvétellel rendelt és előre kifizetett tételeket mikortól vehetem át?

    A megrendelése visszaigazolásának kézhezvételétől számított harmadik munkanaptól lehetséges a személyes átvétel az éremboltban, az Önnek megfelelő időpontban, az érembolt nyitvatartási idején belül:
    h-p. 9-15:30h, kivéve cs. 9-17:30h.

  13. Hogyan lehet feliratkozni a társaság hírlevelére?

    Új felhasználóként a regisztrációs eljárás során a  „Fel kívánok iratkozni a Magyar Pénzverő Zrt. hírlevelére” jelölőnégyzet bejelölésével iratkozhat fel a hírlevélre a Regisztráció menüpont alatt.
     
    Amennyiben Ön már regisztrált felhasználónk, de nem volt feliratkozva a hírlevélre, a honlapra történt belépés után, a baloldalt, az Ön neve alatt megjelenő adatmódosítás lehetőséget választva utólagosan is  feliratkozhat.

  14. Milyen gyakorisággal jelennek meg a hírlevelek?

    A hírlevelek nem havi, vagy heti rendszerességgel, hanem aktualitásokhoz kötődően jelennek meg.

  15. Hogyan lehet vésett, fotógravírozott érmet rendelni?

    Fotógravírozást, vésést csak írásban lehet megrendelni,  online a honlapról, vagy a coins@hu.inter.net címre küldött e-maillel. Személyesen a vonatkozó fotógravírozási/vésési nyomtatvány kitöltésével van mód a megrendelésre, amelyet üzletünkben kérhet.
    Online rendeléskor a vésendő érmet a „Webáruház” címsorból lenyíló „Érmek, medálok, veretek” menüpont alatt lehet kiválasztani. A vésést, fotógravírozást külön kell megrendelni, a „Fotógravírozás, éremvésés, vákuumhőkezelés” menüpont alatt található Ajánlatkérő lapon (megadható a vésendő szöveg, illetve a fotógravírozható fénykép is csatolható).
    Fotógravírozáshoz jó minőségű fénykép (a fényképet szkenneljük, ezért a szkennelt kép minősége változhat), vagy 1000x1000 pixel méretű, min. 240 dpi felbontású, .jpg vagy .bmp formátumú digitális fotó szükséges. A digitális fotó az Ajánlatkérő laphoz csatolható, vagy személyes rendeléskor adathordozón is átadható.

  16. Foglalkozik-e a Magyar Pénzverő visszavásárlással?

    A Magyar Pénzverő Zrt.  az MNB által kibocsátott, törvényes fizetőeszköznek minősülő emlékpénzérméket a rajtuk szereplő névértéken forgalmi pénzre (érme, bankjegy) beváltja. A beváltás feltétele, hogy az érmén a címlet felismerhető, az érmekép beazonosítható legyen.
    Névértéktől  eltérő áron történő visszavásárlásra, illetve névértékkel nem rendelkező egyéb termékek visszavásárlására nem vállalkozunk, kivéve a Magyar Pénzverő Zrt. saját gyártású befektetési aranylapkáinak visszavásárlását.

    A Magyar Pénzverő Zrt. saját verdejelét és logo-ját ábrázoló befektetési aranylapkákat a London Bullion Market (LBMA) előző napi, USD-ban megadott záró aranyár-jegyzése és az MNB visszavásárlás napján érvényes hivatalos USD devizaárfolyamán számított aranyár -10%-os (mínusz tíz százalékos) áron vásároljuk vissza, feltéve, hogy ezek a lapkák sértetlen állapotúak. A karcos, sérült, súlyhiányos befektetési lapkákat a fentiek szerint számított aranyár -20%-os (mínusz húsz százalékos) áron vásároljuk vissza, a ténylegesen mért súly alapján számítva.

  17. Mi az a JavaScript?

    A JavaScript egy objektum alapú programozási nyelv, melyet a Netscape fejlesztett ki eredetileg LiveScript néven. A JavaScript kód az oldal tartalmának letöltődése és értelmezése után kerül végrehajtásra és legtöbb esetben a böngésző-ablakok pozícionálására és egyéb, felhasználói oldalon lezajló esemény vezérlésére használjuk. A JavaScript önmagában nem veszélyes az Ön számítógépére.

  18. Honnan lehet megtudni, hogy be van-e kapcsolva a JavaScript a böngészőmben?

    Internet Explorer 8+:
    Kattintson az "Eszközök" menü "Internet beállítások" pontjára. A felbukkanó ablakban válassza a "Biztonság" fület, ahol "A zóna biztonsági szintje" mezőben látható az "Egyéni szint" nevű gomb.
    Kattintson most erre a gombra! Ekkor az újabb felbukkanó ablakban görgesse a listát az "Active Scripting" bejegyzésig. Ha itt az "Engedélyezés" van kijelölve, akkor az Ön böngészője használhatja a JavaScriptet.

    Firefox 3+
    Kattintson az "Eszközök" menüben a "Beállítások" pontra. A megjelenő ablakban válassza a "Tartalom" fület. Ha itt a "JavaScript engedélyezése" opció be van jelölve, akkor az Ön böngészője használja a JavaScript-et.

    Amennyiben Ön bármilyen okból kifolyólag nem tekintheti vagy nem tudja megtekinteni a böngésző beállításait, akkor próbálja ki ezt az egyszerű ellenőrző honlapot.

  19. Hogyan lehet bekapcsolni a JavaScript-et a böngészőben?

    Internet Explorer 8+:
    Kattintson az "Eszközök" menü "Internetbeállítások" pontjára. A felbukkanó ablakban válassza a "Biztonság" fület, ahol "A zóna biztonsági szintje" mezőben látható az "Egyéni szint" nevű gomb.
    Kattintson most erre a gombra! Ekkor az újabb felbukkanó ablakban görgesse a listát az "Active Scripting" bejegyzésig. Kattintson az "Engedélyezés" szóra a JavaScript engedélyezéséhez. A beállításokat az "OK" gombra kattintva mentheti el.

    Firefox 3+
    Kattintson az "Eszközök" menüben a "Beállítások" pontra. A megjelenő ablakban válassza a "Tartalom" fület. Ha itt a "JavaScript engedélyezése" opció nincs bejelölve, akkor kapcsolja be! A beállításokat az "OK" gomb megnyomásával mentheti el.

  20. Miért nem tudom a kívánt darabszámú terméket a kosaramba helyezni?

    Megrendelésenként egy termékből maximum 5 db választható ki. Ha a kosárban nem tudja növelni a vásárolni kívánt készletet az azt jelenti, hogy az adott termékből már csak kevesebb, mint 5 db van a webáruház készletében. Ez még nem jelenti a készlet azonnali kifogyását, mert lehetséges, hogy a webáruház készletét még további rendelhető mennyiséggel fel tudjuk tölteni. A webáruház készletének állapotát a rendszerünk óránként frissíti, így javasoljuk, hogy a sikertelen megrendelését a későbbiekben (legalább egy óra elteltével) ismételje meg, vagy egyéb módon (telefonon, e-mailben) érdeklődjön az adott termék iránt.

  21. A kosárban a megrendelt termék mellett vagy a termékoldalon nulla egységárat látok. Ez mit jelent?

    A nulla egységár hibás ár megadása esetén jelentkezhet. Kérjük, hogy ilyen esetben telefonon vagy e-mailben érdeklődjön a Kereskedelmi irodánál.

  22. Hogyan működik a fejlécben látható keresőmező?

    A jobb felső sarokban található mezőbe gépelje be a keresendő szót vagy szavakat, ragok, többesszám és írásjelek nélkül, majd üssön egy entert. A kapott találati listában megjelenik minden, amit ezen kifejezésekre keresve találtunk. A találati lista oldalon tovább szűkítheti a keresést, lebontva azt az elérhető témakörök valamelyikére.

  23. Rákattintottam a keresés gombra és a honlap visszadobott a nyitólapra! Miért?

    Amennyiben csak rákattint a keresőgombra anélkül, hogy bármi keresendő adatot megadna, a honlap visszaviszi Önt a nyitóoldalra. A találat-lista megjelenítéséhez meg kell adnia legalább egy keresőszót.

  24. Rákerestem az "Erkel arany" szavakra és szeretném a találatokat elmenteni. Lehetséges ez?

    Igen, a kapott találatok listájának címe elmenthető, ezáltal a keresés bármikor megismételhető pontosan a beállítottak szerint.

  25. Mire jó a "Szűrés" a terméklista-oldalon?

    A kényelmesebb tájékozódás érdekében egy könnyen kezelhető szűrőrendszert is használhat keresett terméke felkutatására.
    Az új termékoldali szűrő a különböző termékcsoportok esetében más és más opciókkal áll rendelkezésére.

  26. Hogyan lehetek részese a törzsvásárlói programnak?

    A részletekért kattintson ide!

  27. Mik azok a "Csomag-ajánlatok" és miért jó ez nekem?

    A Csomag-ajánlatok lehetőséget adnak Önnek arra, hogy saját kedvére állítson össze csomagokat az ajánlatba foglalt termékek közül pontosan annyiból, amennyi a csomag dobozába belefér. Ráadásul mindezt azzal tesszük érdekesebbé az Ön számára, hogy az ilyen termékcsomagokra a törzsvásárlói programtól független kedvezményt adunk. Ne feledje: A törzsvásárlói kedvezmény a csomag-ajánlatokra nem vonatkozik, azonban vásárlási értéke beleszámít a törzsvásárlói kedvezmény alapjául szolgáló összegbe. Próbálja ki!

  28. Hogyan kezeljük az eredeti pénzérméhez képest eltérő színű, aranyozott, ezüstözött, egyéb módon bevonattal ellátott forint pénzérméket?

    A törvényes fizetőeszköznek minősülő érmék kizárólag a kibocsátásukról rendelkező, Magyar Közlönyben megjelenő MNB hirdetményben vagy rendeletben foglalt műszaki paraméterekkel - anyag, szín, méret készülnek. Tilos a forint forgalmi és emlékérmék éremképi elemeinek bármilyen eljárással - festés, aranyozás, ezüstözés, stb. - történő módosítása, amennyiben az kereskedelmi célból - haszonszerzés érdekében, továbbértékesítési céllal - történik. Azaz, az ilyen módon átalakított pénzérmék forgalmazása jogszabályellenes és tilos.

Előjegyzéssel kapcsolatos kérdések

  1. Mit jelent az előjegyzés és melyek az előjegyzési feltételek?

    • Előjegyzési lehetőséget biztosítunk egy adott év új kibocsátási programjára.
    • Az előjegyzési igény közlését nem tekintjük megrendelésnek, az előjegyzési igény befogadása és regisztrálása nem jelent fix rendelésigazolást.
    • Az előjegyzési lehetőség a kibocsátási program MNB weboldalán megjelenő hivatalos közzétételének időpoílik meg.
    • Előjegyezni a közzétételtől számított egy hónapig lehetséges. A jegyzési időszak leteltével a nyilvántartást lezárjuk, pótjegyzés nem lehetséges.
    • Az előjegyzési igény elektronikusan megküldhető a honlapunkon az előjegyzés meghirdetésétől hozzáférhető online előjegyzési lapon, vagy papíralapú előjegyzési nyomtatványon. Ez utóbbi leadható személyesen az Érmeboltban, vagy elküldhető postai úton a 1734 Budapest, Pf. 518. címre.
    • Az elektronikusan beérkező előjegyzési igényeket a rendszer automatikusan, érkezési sorrendben regisztrálja. A személyesen vagy postai úton leadott igényeket érkeztető bélyegzővel igazoltan, a beérkezés napján rögzítjük a nyilvántartásba.
    • Az e-mail címet megadó előjegyzők az online jegyzés beérkezéséről automatikus, a beérkezést megerősítő e-mailt kapnak, az egyéb módon előjegyzők a jegyzési igényük nyilvántartásba vételéről külön értesítést nem kapnak.
    • Minden természetes személy (regisztrált felhasználó) termékenként maximum 3 db-ot jegyezhet.
    • Csoportos jegyzés nem lehetséges, minden magánszemély csak a saját nevében adhat le előjegyzést.
    • Fenntartjuk a jogot az előjegyzési nyomtatványon meghirdetett tájékoztató árak módosítására, illetve a kiadható mennyiségek korlátozására. A tájékoztató árak nem tartalmaznak szállítási költségeket. A mennyiségek korlátozása túljegyzés esetén az érkezési sorrend és a kártyaelosztás szabályai szerint történik.
    • Az MNB a módosítás jogát fenntartja.
    • Az előjegyzési igény az adott tétel kibocsátása előtt, írásban visszavonható.
    • Az előjegyzett tételek átvételére a konkrét tétel Magyar Közlönyben meghirdetett kibocsátási dátumától számított egy hónapig biztosítunk lehetőséget.
    • Az előjegyzett, de a kibocsátás napjától aktuális egyhónapos átvételi határidő alatt át nem vett tételeket értékesítjük.
    • Az online előjegyzők a konkrét kibocsátásokat megelőzően automatikusan kiküldött e-mail tájékoztatót – kibocsátási értesítőt – kapnak, amely tartalmazza a megvásárolható darabszámot, a vételárat és a pontos kibocsátási dátumot. Az egyéb módon, e-mail cím megadása nélkül előjegyzők kibocsátási értesítőt nem kapnak. A konkrét kibocsátásokról a Magyar Közlönyben, elektronikus hírlevelünkből, illetve a kibocsátás napjától a honlapunkon lehet tájékozódni.
    • Az előjegyzési időszak leteltét követően további előjegyzést, foglalást tenni nem lehetséges. Az előjegyzésben el nem kelt tételek a kibocsátás dátumától megvásárolhatóak, az előjegyzett, de át nem vett tételek pedig az átvételre jogosító egy hónap leteltét követően kerülnek értékesítésre.
    • Az előjegyzési igényt az új kibocsátásokra évente meg kell újítani.


  2. Hogyan jegyezhetek elő és hogyan szerezhetek róla tudomást?

    Előjegyzési igényét elküldheti online, a honlapunkon történt regisztrációt követően, a honlapon található előjegyzési oldal kitöltésével. Előjegyzési időszakban a dokumentum érmeboltunkban is hozzáférhető, nyomtatott formában.

    Az előző évi előjegyzési adatbázisunkban e-mail cím nélkül szereplő előjegyzőknek postai úton küldjük meg az új előjegyzési nyomtatványt. A már korábban online módon előjegyzők – vélelmezve, hogy van internet hozzáférésük – külön értesítést nem kapnak, de az elektronikus hírlevelünkben, illetve a honlapunkon adunk tájékoztatást az előjegyzési lehetőség meghirdetéséről.

  3. Hogyan működik az elektronikus előjegyzési program?

    a) Regisztrált felhasználók részére:

    Honlapunkon az Előjegyzés-re kattintva felnyíló  előjegyzési oldalon szerepel valamennyi előjegyezhető tétel. Az éremképek és főbb adatok alatt található lehulló menüből kiválaszthatja, hogy az adott tételből hány darabot szeretne előjegyezni.

    Miután kiválasztotta az összes előjegyzendő tételt, jelölje be, milyen módon szeretné átvenni a termékeket megjelenéskor. "Személyes átvétel" esetén Önnek be kell fáradnia az érmeboltba, míg "Kiszállítás" esetén a terméket házhoz szállíttatjuk.

    Ezek után adja meg regisztrált felhasználónevét és jelszavát, majd jelölje be az "Az előjegyzési szabályokat elfogadom, és kérem a megjelölt termékek előjegyzésbe vételét. " sor mellett látható jelölőnégyzetet. Ezt követően az "Előjegyzés elküldése" gomb megnyomásával Ön leadta előjegyzését, melyről automatikus, azonnali megerősítést kap a képernyőjére.

    A képernyőn ekkor megjelenő üzenet az előjegyzés beérkezéséről tájékoztatja, és nem rendelésigazolás. Ezen kívül e-mailben kap külön megerősítést az előjegyzett termékek darabszámáról, a választott átvételi módról és a várhatóan fizetendő összegről. Mivel a kiszállítás költségei a kiszállítandó tételek értékének függvényében alakulnak, a visszaigazolásban szállítási költség nem lesz kalkulálva. A várható költségekről a „Segítség” menüpontban található postaköltségek alatt tájékozódhat.

    b) Még nem regisztrált ügyfelek részére

    Az előjegyzési oldalon jelölje be a kívánt tételeket, adja meg az Önnek megfelelő átvételi módot, és kattintson az előjegyzési oldal végén pirossal jelzett "Nincs felhasználónevem" sorra.

    Itt adja meg a kért adatokat (Név, telefon, e-mail cím, lakcím).

    Jelölje be „Az előjegyzési szabályokat elfogadom és kérem a megjelölt termékek előjegyzésbe vételét” sor melletti jelölőnégyzetet. Ezt követően az „Előjegyzés elküldése” gomb megnyomásával Ön leadta előjegyzését.

    E-mailben fogja megkapni felhasználónevét és jelszavát, amelyet a későbbiekben online rendeléseinél már mint regisztrált felhasználó használhat.

    Aktuális előjegyzését ezen automatikus regisztráció során rögzíti a rendszer, így a beérkezés megerősítése ugyanolyan módon történik, mint a már korábban regisztrált felhasználók esetében.

  4. Hogyan történik az online elküldött előjegyzések visszaigazolása?

    Az előjegyzések beérkezésének megerősítése  automatikus e-mail formájában történik.Mivel az előzetesen meghirdetett éves kibocsátási program változhat, túljegyzés lehetséges, így az előjegyzések automatikus visszaigazolása csak az előjegyzés regisztrálásáról tájékoztat.

    Hibásan megadott e-mail címek, a böngészők és spam-szűrők beállításai, illetve megtelt postaládák miatt kézbesíthetetlen e-mailekért felelősséget nem vállalunk!
    Amennyiben nem érkezett meg az online megerősítés, javasoljuk, hogy lépjen kapcsolatba kereskedelmi irodánkkal.
    Papír alapú előjegyzés esetén nem történik visszaigazolás.

  5. Miért nem látom az előjegyzési oldalt?

    Az előjegyzési oldal első előjegyzésének leadásáig és az előjegyzési időszak végéig látható, amennyiben előjegyzését módosítani szeretné, kérjük, írásban jelezze felénk, előjegyzési számának és személyes adatainak megadásával.
    A Magyar Nemzeti Bank emlékpénz kibocsátási programja a későbbiekben is megtekinthető az aktualitások menüpontban.

  6. Mennyire garantált az előjegyzések teljesítése?

    A meghirdetett darabszámok nem változnak. Mivel az egyes előjegyezhető tételekre postai úton, illetve személyesen is érkeznek előjegyzési igények, előfordulhat túljegyzés. Erre az esetre Társaságunk fenntartja magának a jogot arra, hogy az előjegyzési igényeket  csak korlátozott mennyiségben biztosítsa. Túljegyzés esetén a teljesítés beérkezési időrendi sorrendben, a kártyaelosztás elve szerint történik.

    A nyilvántartási rendszer zárt és automatikusan, az adatbevitel sorrendjében kezeli az előjegyzéseket.
    Túljegyzés esetén az egyéni előjegyzők előnyt élveznek a viszonteladókkal szemben, igyekszünk az egyéni igényeket a darabszámok függvényében, ésszerű mértékben kielégíteni.
     
    Az elfogadott előjegyzési darabszámokról az online előjegyzők e-mailt (kibocsátási értesítőt) kapnak, az e-mail cím nélküli előjegyzők a választott átvételi mód szerint, vagy a személyes átvételkor, vagy a kiszállított tételek átvételekor szerezhetnek tudomást.

  7. Előjegyzett érmék megjelenéséről kapnak-e külön értesítést az előjegyzők?

    Azon előjegyzők, akik a regisztráció vagy az előjegyzés során megadták e-mail címüket, az előjegyzett érmék konkrét kibocsátási időpontja előtt  elektronikus értesítést - kibocsátási értesítőt - kapnak, mely tartalmazza a megjelenő érme technikai adatait, az átvehető mennyiséget és a fizetendő egységárat.  Az e-mail címet nem tartalmazó előjegyzési igényekre kibocsátási értesítőt nem küldünk.

  8. Mit jegyeztem elő?

    Előjegyzett tételeit az előjegyzés beérkezését igazoló e-mailben részletesen felsoroljuk. Ezt javasoljuk elmenteni vagy kinyomtatni. A papír alapú előjegyzési igénylőlapokat kitöltést követően javasoljuk lemásolni.

  9. Az előjegyzett érméket meddig kell átvenni?

    Az előjegyzett érmék átvételére a kibocsátási dátumtól számított egy hónapot biztosítunk. Az időszak elteltével az addig át nem vett érméket a webáruházunkban illetve az érmeboltban  értékesítjük. A kibocsátási dátumokról az érmét megjelentető MNB hirdetményben,  a honlapunkon, hírlevelünkből, vagy az előjegyzési értesítőből szerezhetnek tudomást.

  10. Milyen lehetőségeim vannak, ha az előjegyzésről lemaradtam?

    A kibocsátáskor érdemes meglátogatni honlapunkat, mert az előjegyzésben el nem kelt  tételek a kibocsátás dátumától megvásárolhatóak, az előjegyzett, de át nem vett tételek pedig az ezt követő egy hónap után kerülnek értékesítésre.

  11. Lehet-e előjegyzési lehetőséggel élni az egy hónap leteltét követően felszabaduló keretre?

    Mivel az egy hónap után felszabaduló keret mértéke igen bizonytalan, ilyen célú előjegyzési lehetőséget nem biztosítunk.

  12. Személyes átvétellel előjegyzett érmék átvételi helyét lehet-e módosítani?

    Nem, mivel 2009-től az átvétel kizárólag a Magyar Nemzeti Bank látogatóközpontjában működik.

  13. Módosítható-e az előjegyzéskor megadott átvételi mód?

    Igen, kizárólag írásban megadva megváltoztathatja a korábbi átvételi módot személyes átvételről kiszállításra, vagy fordítva. A módosítás a soron következő új kibocsátástól érvényesíthető. A módosítási igényt e-mailben, faxon +36-1/210-4448 illetve 800-8113, vagy postai úton (1734 Budapest, Pf. 518) adhatja meg.

  14. Előjegyzett termékeimet átveheti-e megbízott helyettem?

    Igen, megbízott is átveheti az előjegyzési igényére kiadható termékeket. Az átvételi jogosultság igazolható
    a) vagy az előjegyzőnek kiküldött előjegyzési értesítő felmutatásával,
    b) vagy a megbízott ismerje az előjegyző nevét, lakcímét, egyéb azonosítóját (telefonszám, e-mailcím)
    Amennyiben azonban a megbízott által átvenni kívánt termékek értéke meghaladja az 50.000 Ft-ot, kizárólag az előjegyző írásbeli felhatalmazásával veheti át megbízott az előjegyzett terméket.

Árverésekkel kapcsolatos kérdések

  1. Hogyan működik?

    Az árverések menüből elérhető aloldalon találja az árverések listáját. Itt minden futó és lejárt árverésünk megtalálható, két hónapra visszamenőleg. Az egyes árverések alapvető információi is láthatóak itt. Egy árverés oldalának megtekintéséhez kattintson a "Tovább az árveréshez" linkre.
    Az egyedi árverés oldalon a bevezetőszöveg mellett jobbra találja a licit-dobozt. Amennyiben már be van jelentkezve, és nem Ön a legmagasabb licittevő, akkor a "Licitálok" gomb megnyomásával licitálhat.
    A licit befogadásáról a képernyőn megjelenő üzenet tájékoztat, amennyiben Önt túllicitálták, értesítést küldünk Önnek.
    Az aukció befejezésekor rendszerünk automatikusan kiértékeli a beérkezett liciteket és a legmagasabb licittevőt kiértesíti arról, hogy a terméket átveheti.
    A nyertes az ebben az értesítésben található linkre kattintva véglegesítheti a megnyert termék/termékek átvételét a fizetési és átvételi módok visszajelzésével.
    A véglegesítés után a Kereskedelmi Iroda munkatársai felkeresik a nyertest a felhasználói adatlapján megadott adatok közt szereplő elérhetőségeinek egyikén.

  2. Én vagyok a nyertes. Mi történik, ha nem jeleztem vissza 3 napon belül?

    Az árverésen licitálás formájában ajánlatot tevőt köti az ajánlati kötelezettsége, amely csak akkor szűnik meg, ha az árverés folyamán az ő ajánlatát túllicitálják. Amennyiben azonban az övé a legmagasabb tét az árverés lezárásakor, az ajánlati kötelezettsége továbbra is fennáll. Tehát, ha Ön a nyertes és erről az értesítést megkapta, és arra nem jelentkezik 3 napon belül, illetve a későbbiekben nem fizeti meg az Ön által tétként megadott összeget, a Ptk. szerint fogjuk a megfelelő jogi lépéseket megtenni, a szerződésszegésre vonatkozó irányelvek alapján. Természetesen a leütött tétel(ek) tulajdonjoga mindaddig nem szállhat át Önre, amíg az ellenértéket meg nem fizeti.

  3. Mi történik, ha nem kaptam levelet Önöktől?

    Amennyiben nem kapta meg a nyertes aukcióról szóló értesítő levelünket, azt javasoljuk, belépés után tekintse meg a "Korábbi árveréseim" oldalt, ahol tájékozódhat minden olyan árverésről, amelyben licitálóként részt vett. Amennyiben egy árverést Ön nyert meg, de még nem volt alkalma visszajelezni nekünk az átvételi és fizetési módról, akkor az árverés címe mellett az utolsó oszlopban megtalálhatja pontosan ugyanazt a linket, amit az értesítő levélben is kiküldtünk Önnek. Futó árverések esetén a legutolsó oszlopban egy linket láthat, amely az árverés oldalára viszi Önt.

  4. Az árverés oldalán X licit-összeget láttam, de a nyertes aukcióról szóló értesítőben ettől eltérő összeg szerepel. Miért?

    Az árverés oldalának megtekintésekor - ahogy minden weboldal esetében - Önnel párhuzamosan több más felhasználó is megnyithatja az oldalt. Ez azzal jár, hogy amennyiben valaki előbb nyomta meg a "Licitálok" gombot, mint Ön, akkor Ön már az Önt megelőző félre fog rálicitálni. Sajnos az interneten látható oldalak technológiája nem teszi lehetővé a teljes valós időben való visszajelzést, ezért azt ajánljuk, hogy frissítse az árverés oldalát, mielőtt megnyomja a "Licitálok" gombot.
    Segítségképp megmutatjuk Önnek az oldal betöltésének időpillanatát, szerverünk időbélyegzője segítségével. Ha az oldal betöltése óta eltelt 10-30 másodperc, akkor javasoljuk az oldal frissítését.

  5. Milyen feltételekkel licitálhatok?

    Bejelentkezett felhasználóink az ÁSZF-ben részletezett feltételek szerint licitálhatnak. A "Licitálok" gomb megnyomásával Ön és a Magyar Pénzverő Zrt. között szerződés jön létre, amelynek feltételeit szintén az ÁSZF-ben olvashatja.

A Magyar Pénzverő a magyar emlékérmék hivatalos forgalmazója, piacvezető érme- és éremgyártó, a forint fizetőeszköz érmék kizárólagos gyártója.